Czeski start-up wdraża w Polsce istotną dla rynku pracy aplikację

Profinaut - to aplikacja dla specjalistów umożliwiająca realizację zadań czasowych na zlecenie klientów.

Zdjęcie

Aplikacja Profinaut / inf. prasowa /&nbsp
Aplikacja Profinaut / inf. prasowa
/ 

Profinaut jest w założeniu podobną aplikacją jak Uber - ma umożliwić dowolnej osobie oferowanie usług na platformie stworzonej przez aplikację, w dowolnym wymiarze czasu. Z drugiej strony ma być ułatwieniem dla managerów i pracowników firm, poczynając od korporacji, kończąc na małych i średnich przedsiębiorstwach, w dostępie do usług specjalistów, którzy wspomogliby ich projekty. Aplikacja może być także używana przez instytucje administracji publicznej oraz organizacje pozarządowe, które w ten sposób mogą uzyskać dostęp do specjalistów, bez konieczności ich stałego zatrudniania.

"Profinaut nie jest konkurencją dla pracodawców i działów HR. Większość naszych użytkowników, to nie są osoby chcące zmienić pracę, wręcz przeciwnie - nadal chcą wykonywać dotychczasowe obowiązki, ale równocześnie szukają dodatkowej ścieżki rozwoju zawodowego. Wierzymy, że w firmach istnieje ogromny potencjał wiedzy i doświadczenia, który można uwolnić i wykorzystać. Trzeba tylko zaoferować odpowiednie narzędzie do tego" - twierdzi Adam Hazdra z Profinaut, jeden z współtwórców aplikacji.

Reklama

Korzystanie z oprogramowania zostało uproszczone, użytkownik musi tylko wypełnić krótki formularz dotyczący kompetencji oraz podać numer telefonu. Założeniem aplikacji jest bowiem jak najszybszy kontakt ze specjalistami. Występuje w niej system rekomendacji, mający zapewnić jakość oferowanych usług. Każdy użytkownik może dać i otrzymać rekomendacje od innych użytkowników, z którymi miał okazję współpracować oraz oceniany jest przez swoich zleceniodawców po zakończeniu projektu. Im więcej poleceń, tym jego profil znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo istnieje możliwość podejrzenia, które oceny wystawione są przez naszych znajomych. Obecnie w platformie działa 500 osób z Czech i Polski, planowane jest osiągnięcie pułapu 10 tys. osób tylko w 2017 roku. Według Piotra Nejmana, szefa działu rozwoju w Polsce, w aplikacji zostaną wprowadzone "kolejne funkcjonalności, które uczynią komunikację firm i specjalistów jeszcze łatwiejszą".

MM

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Technologie

Więcej na temat:Start-up | klienci | oprogramowanie

Zobacz również

  • Odważni prawnicy zyskują przewagę dzięki nowym technologiom

    Prawnicy korzystający z nowych technologii są bardziej konkurencyjni oraz zyskują wyższą rentowność. Są również bardziej otwarci na kolejne wyzwania zawodowe. Z drugiej strony nie wszyscy prawnicy... więcej