3 bln USD na usługi lotnicze w 20 lat

W najnowszej analizie dotyczącej rynku lotniczego koncern Airbus prognozuje, że wydatki na usługi posprzedażne w lotnictwie cywilnym osiągną 3 biliony dolarów w ciągu następnych 20 lat.

Zdjęcie

Zdjęcie ilustracyjne /123RF/PICSEL
Zdjęcie ilustracyjne
/123RF/PICSEL

W analizie Global Services Forecast, przedstawionej w założeniach na światowych targach lotniczych Farnborough Air Show 2016, eksperci Airbus stwierdzili, iż w związku z wykładniczym wzrostem rynku usług posprzedażnych w lotnictwie cywilnym w ciągu następnych 20 lat w lotnictwie cywilnym wydatki na usługi posprzedażne sięgną 3 bln dol. Jest to suma łączna, w której główną pozycję stanowią konserwację, naprawy i remonty (Maintenance, Repair & Overhaul, MRO), których wartość przekroczy 1,8 biliona dolarów do 2035 roku. Roczne wydatki MRO mają wzrosnąć z obecnych 53 mln USD do ponad 132 mln USD, co oznacza średnią stopę wzrostu na poziomie 4,6 proc.

Usługi posprzedażne powiązane są z ogólnym rozwojem floty pasażerskiej, która zwiększy się dwukrotnie z 19 500 samolotów komercyjnych liczących ponad 100 miejsc pod koniec 2015 r. do niemal 40 000 w 2035 r.

Reklama

Wzrośnie wobec tego zapotrzebowanie na pilotów i techników: obecnie personel lotniczy tego typu stanowi około 200 000 aktywnych pilotów. Raport Global Services Forecast przewiduje, że w 2035 roku będzie ich około 450 000. W związku z koniecznością utrzymania bezwzględnej liczby aktywnych pilotów potrzebnych w 2035 r., a także koniecznością zastąpienia tych, którzy przejdą na emeryturę w ciągu następnych 20 lat, w okresie tym trzeba będzie wyszkolić aż 560 000 nowych pilotów. W przypadku personelu technicznego raport Airbus przewiduje, że trzeba będzie przeszkolić około 540 000 nowych techników wyspecjalizowanych w obsłudze płatowca, silników i komponentów.

Największą część rynku na usługi MRO, w związku z rosnącym popytem na transport lotniczy i powiększającymi się flotami przewoźników, stanowić będzie region Azji i Pacyfiku. Europa i Ameryka Północna łącznie będą odpowiadać za mniej więcej jedną trzecią łącznych wydatków MRO.

MW

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości

Zobacz również

  • Latające samochody za rok zaczną wozić pasażerów

    Wiele wskazuje na to, że za rok latające samochody staną się komercyjnym faktem. Będą to jednak bardziej podniebne taksówki wymagające lotnisk, niż samochody osobowe unoszące się ponad drogami aby... więcej