Matematyka w HR

Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego chcą skrócić czas rekrutacji nowych pracowników stosując modele analizy behawioralnej.

Zdjęcie

Stosowanie modelu analizy behawioralnej pomoże skrócić czas rekrutacji nowych pracowników? /StockLite /© Glowimages
Stosowanie modelu analizy behawioralnej pomoże skrócić czas rekrutacji nowych pracowników?
/StockLite /© Glowimages

Zespół naukowców pracujący pod kierownictwem prof. Krzysztofa Stencla z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki prowadzi projekt analizy behawioralnej na potrzeby rekrutacji. Pozwoli on skrócić czas poszukiwania nowego pracownika obniżając koszty procesu rekrutacyjnego. Korzyści odniosą również sami pracownicy, którzy będą otrzymywać propozycje pracy w dogodniejszym dla siebie momencie.

Sama analiza behawioralna nie jest pojęciem nowym. Jest używana zwłaszcza w marketingu: pozwala skuteczniej personalizować przekaz reklamowy i adresować oferty pod kątem rzeczywistych zainteresowań odbiorców. Podobnie może być z proponowaniem ofert pracy.

Reklama

- Opracowujemy narzędzie informatyczne, które dzięki specjalnym algorytmom i analizie danych pozwoli typować chętnych do zmiany pracy kandydatów. System dokonuje selekcji na podstawie danych z różnych źródeł dostępnych w Internecie. Mogą to być dane demograficzne, o miejscu pracy, informacje pobrane z LinkedIn, GitHub, Stack Overflow, czyli platform internetowych, na których grupa zawodowa jest bardzo aktywna. Narzędzie działa w koncepcji machine learning - czyli jest samodoskonalącą się platformą. W miarę upływu czasu będzie coraz skuteczniej zawężać bazę potencjalnych pracowników do grupy osób, które rzeczywiście są skłonne zmienić pracę - opisuje projekt prof. Krzysztof Stencel.

Głównym celem powstającego na UW rozwiązania jest automatyzacja procesu rekrutacyjnego na jego pierwszym etapie.

- Oczywiście nie zapewnimy stuprocentowej skuteczności w typowaniu kandydatów. Zamierzamy jednak uzyskać na tyle wysokie wskaźniki selekcji, by zadowolić każdą agencję pośrednictwa pracy działającą nie tylko w sektorze IT - stwierdza prof. Stencel.

Analiza behawioralna może również wykazać, na ile ktoś jest zadowolony ze swojego miejsca pracy i co o nim pisze. Przetwarzanie maszynowe sprowadza się więc również do semantycznego rozumienia, co dana osoba komunikuje. Można także zaprogramować narzędzie w taki sposób, aby wyłapywało bardziej subtelne zachowania ludzi na portalach społecznościowych, np. manifestowanie niezadowolenia bez podania przyczyny. 

MM

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości

Więcej na temat:Uniwersytet Warszawski | badacze

Zobacz również

  • Azoty szukają innowacji

    Inżynieria materiałowa, magazynowanie energii, tworzyw sztucznych i fine chemicals - to obszary w których Grupa Azoty wraz z akceleratorem FundingBox poszukiwać będą nowoczesnych technologii.... więcej