Młodzi Polacy chętnie udostępniają dane w Sieci

Według badania dotyczącego udostępniania swoich danych osobowych w Internecie, młodzi Polacy nie mają przed takim działaniem oporów, najbardziej sceptyczne są osoby w wieku 45-54 lata.

Zdjęcie

Czy Polacy chętnie udostępniają dane? / inf. prasowa /&nbsp
Czy Polacy chętnie udostępniają dane? / inf. prasowa
/ 

Najczęściej udostępniają swoje dane młodzi Polacy w wieku 18-24 lata, zaś najbardziej sceptyczne są wobec takich działań osoby w wieku 45-54 lata. Najwięcej, bo niemal 30 proc. wszystkich badanych, zgadza się na udostępnianie danych w celu dokonywania transakcji i potwierdzenia tożsamości - tak wynika z badań firmy Smartscope, która prowadziła badanie na zlecenie dostawcy, rozwiązań bezpieczeństwa firmy F-Secure.

Według badania, najmniej bo 11 proc. ankietowanych zgodziłoby się na używanie swoich danych w celach marketingowych i reklamowych. Jedynie 22 proc. zgodziłoby się na udostępnianie danych ze względu na bezpieczeństwo państwa, zaś w zamian za darmowy dostęp do usług zrobiłoby to 19 proc. badanych. Istotny jest też poziom wykształcenia badanych - osoby z wykształceniem wyższym nie godzą się na udostępniania danych w celach marketingowych (51 proc. odpowiedzi niechętnych), jednak 29 proc. ankietowanych z tej grupy poda swoje dane jeśli będzie chodziło o kwestie podatkowe, lub jeśli będzie chodzić o sprawdzenie wiarygodności finansowej (34 proc.) lub dokonanie transakcji (36 proc.) Udostępnianie danych w celach marketingowych jest niemożliwe dla 79 proc. mieszkających w miastach powyżej 500 tys., z kolei mieszkańcy wsi gotowi są te dane udostępnić w zamian za otrzymanie darmowego dostępu do usługi.

Reklama

" Internauci zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że dzielenie się prywatnością to koszt uczestnictwa w cyfrowym świecie. Rośnie natomiast świadomość tego, że za swoje dane można oczekiwać korzyści, a coraz więcej osób chce zarządzać danymi, jak zarządza się kapitałem. Dlatego rozwiązania chroniące prywatność, które pomagają ustalić granicę dostępu do informacji o nas, stają się coraz bardziej popularne" - twierdzi Karolina Małagocka, ekspert ds. prywatności w F-Secure. 

Według raportu opublikowanego przez Microsoft w 2015 roku, internauci w niemal wszystkich przebadanych krajach za wyjątkiem Indii (z podziałem na rozwinięte: Francja, Niemcy, Japonia, Korea Południowa, USA oraz rozwijające się: Brazylia, Chiny, Rosja, Turcja, Indonezja, RPA) mieli pozytywne odczucia co do wpływu technologii na ich życie, ale byli zdecydowanie zaniepokojeni brakami ochrony prywatności.

MW


Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości

Więcej na temat:bezpieczeństwo w sieci

Zobacz również

  • Latające samochody za rok zaczną wozić pasażerów

    Wiele wskazuje na to, że za rok latające samochody staną się komercyjnym faktem. Będą to jednak bardziej podniebne taksówki wymagające lotnisk, niż samochody osobowe unoszące się ponad drogami aby... więcej