Przewoźnicy w Rzeszowie pod kontrolą
Rzeszowski samorząd wdrożył system inteligentnych przystanków, zapewniających bezpieczeństwo i jednocześnie określających, którzy przewoźnicy prywatni korzystają nieuprawnienie z miejskich przystanków. Rozwiązanie opracowało Asseco.
W stolicy Podkarpacia został wdrożony monitoring wizyjny, typu inteligentnego, zapewniający bezpieczeństwo na przystankach oraz wykrywający prywatnych przewoźników korzystających z nich w nieuprawniony sposób. Jest to pierwszy tego typu system w Polsce.
Z istniejącego w Rzeszowie systemu prywatnej komunikacji autobusowej korzystają mieszkańcy miasta oraz okolicznych gmin. Jednak wielu prywatnych przewoźników w sposób nieuprawniony korzysta z zatok autobusowych należących do Zarządu Transportu Miejskiego. Obecnie rozwiązania monitoringu wizyjnego zainstalowane na przystankach przez Asseco Data Systems utrudnią tego typu działania.
System z pomocą m.in. kamer ANPR pozwoli na automatyczne rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, a także monitorowanie czasu postoju, wielkości i rodzaju pojazdu, a także powierzchni, jaką zajmuje autobus. Następnie dane z serwerów lokalnych będą filtrowane w centralnym systemie i wygenerują gotowy raport o pojazdach, które zatrzymały się na przystankach.
ZTM na tej podstawie będzie mógł żądać zapłaty od przewoźników, którzy korzystali z infrastruktury miejskiej w sposób nieuprawniony. Dodatkowo system ułatwi zapewnienie bezpieczeństwa, zwłaszcza na oddalonych zatokach przystankowych. Według Pawła Sokołowskiego, dyrektora Pionu Cyfrowej Infrastruktury Miejskiej w Asseco Data Systems, system nie będzie monitorował ruchu pojazdów prywatnych, taksówek i innych pojazdów uprzywilejowanych.
Realizacja projktu "Rozbudowa przystankowej infrastruktury ITS" potrwa do sierpnia 2018 r. System inteligentnego monitoringu nadzoru będzie zainstalowany w czterdziestu siedmiu przystankach na terenie miasta Rzeszowa. System będzie zintegrowany z funkcjonującym w Rzeszowie od 2015 roku systemem elektronicznej informacji pasażerskiej. Wartość projektu to ok. 8 mln zł brutto.
MM
Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości
Zobacz również
-
Czy zastanawiałeś się dlaczego nie zawsze turbiny wiatrowe są ustawione w tym samym kierunku? Dzieje się tak, bo komputery pokładowe każdego z “wiatraków” źle odczytują uderzenia wiatru. To zaś... więcej