Start-upy na start – za nami półfinały Start-up Challenge

Wtorek, 22 maja 2018 (11:29)

7 maja, w warszawskiej siedzibie Procter & Gamble odbył się półfinał konkursu organizowanego przez ABSL - Związek Liderów Usług Biznesowych. Wydarzenie miało na celu promocję najbardziej innowacyjnych start-upów. Kto zaprezentował się podczas półfinału w stolicy?

Zdjęcie

Marcin Półchłopek, przedstawiciel Procter & Gamble oraz Konrad Szczukiewicz, przedstawiciel zwycięskiego start-upa ShelfWise /materiały promocyjne
Marcin Półchłopek, przedstawiciel Procter & Gamble oraz Konrad Szczukiewicz, przedstawiciel zwycięskiego start-upa ShelfWise
/materiały promocyjne

Konkurs Start-Up Challenge składa się z trzech etapów. Pierwszy z nich polega na zebraniu i weryfikacji zgłoszeń. Po wyłonieniu najciekawszych propozycji następuje prezentacja projektów podczas wydarzeń organizowanych w ośmiu miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie.

Zwycięzcy regionalnych eliminacji zmierzą się ze sobą w finale, który odbędzie się 8 czerwca podczas dorocznej konferencji ABSL "Poland. The place to grow" w Poznaniu. To wydarzenie przyciąga co roku ponad tysiąc uczestników, w tym także przedstawicieli kierownictwa międzynarodowych korporacji. Dzięki prezentacji start-upów na scenie głównej nowe, innowacyjne projekty mają szansę zostać dostrzeżone przez potentatów świata biznesu.

Nagrodą dla laureatów ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie na jedno z największych zagranicznych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, w którym biorą udział inwestorzy oraz przedstawiciele największych światowych firm - Polish Tech Day. Stworzy to okazję do nawiązania kontaktów biznesowych, które mogą okazać się kluczowe dla autorów najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Na co zwracają uwagę partnerzy i organizatorzy konkursu?

- Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w zakresie produktów, procesów produkcji, jak i komunikacji z konsumentami - mówi Marcin Półchłopek, przedstawiciel Procter & Gamble, głównego partnera ABSL Start-Up Challenge.

Półfinał w Warszawie

Podczas rozgrywek w stolicy zaprezentowało się 7 start-upów. W półfinale przedstawiono między innymi projekty mające za zadanie integrację danych, naukę i wnioskowanie na podstawie dużej ilości tekstu, automatyzację procesów marketingowych, uproszczenie działania programów lojalnościowych w oparciu o zdjęcia paragonów fiskalnych, a także projekt wspierający nowych pracowników w płynnym zapoznaniu się z firmą.

Zwycięzcą warszawskiego półfinału został start-up ShelfWise, zapewniający oprogramowanie do natychmiastowego rozpoznawania półek sklepowych w czasie rzeczywistym. Umożliwi to przedsiębiorcom weryfikację i ocenę sposobu prezentacji produktów w sklepie. Dzięki sztucznej inteligencji firma ma możliwość ocenienia ekspozycji i porównania jej z planogramem w ciągu zaledwie kilku sekund już na etapie wizyty przedstawiciela w sklepie.

- Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo istotna, szczególnie w branży FMCG - stwierdza Marcin Półchłopek.

Twórcy ShelfWise będą mieli okazję zaprezentować się w finale już 8 czerwca w Poznaniu podczas konferencji ABSL "Poland. The place to grow". Ich wystąpienie poprzedzi gość specjalny - Simon Sinek, światowej sławy ekspert w zakresie przywództwa.

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Technologie

Więcej na temat:Start-up

Zobacz również

  • Pandemia przyspieszyła polską cyfryzację

    Pandemia COVID-19 i wprowadzony z nią lockdown, zmusiły polskie firmy do pracy na zasadach, które przed marcem tego roku były nie do pomyślenia. W przeważającej części z korzyścią dla konsumenta.... więcej