3 bln USD na usługi lotnicze w 20 lat

Niedziela, 7 sierpnia 2016 (13:28)

W najnowszej analizie dotyczącej rynku lotniczego koncern Airbus prognozuje, że wydatki na usługi posprzedażne w lotnictwie cywilnym osiągną 3 biliony dolarów w ciągu następnych 20 lat.

Zdjęcie

Zdjęcie ilustracyjne /123RF/PICSEL
Zdjęcie ilustracyjne
/123RF/PICSEL

W analizie Global Services Forecast, przedstawionej w założeniach na światowych targach lotniczych Farnborough Air Show 2016, eksperci Airbus stwierdzili, iż w związku z wykładniczym wzrostem rynku usług posprzedażnych w lotnictwie cywilnym w ciągu następnych 20 lat w lotnictwie cywilnym wydatki na usługi posprzedażne sięgną 3 bln dol. Jest to suma łączna, w której główną pozycję stanowią konserwację, naprawy i remonty (Maintenance, Repair & Overhaul, MRO), których wartość przekroczy 1,8 biliona dolarów do 2035 roku. Roczne wydatki MRO mają wzrosnąć z obecnych 53 mln USD do ponad 132 mln USD, co oznacza średnią stopę wzrostu na poziomie 4,6 proc.

Usługi posprzedażne powiązane są z ogólnym rozwojem floty pasażerskiej, która zwiększy się dwukrotnie z 19 500 samolotów komercyjnych liczących ponad 100 miejsc pod koniec 2015 r. do niemal 40 000 w 2035 r.

Reklama

Wzrośnie wobec tego zapotrzebowanie na pilotów i techników: obecnie personel lotniczy tego typu stanowi około 200 000 aktywnych pilotów. Raport Global Services Forecast przewiduje, że w 2035 roku będzie ich około 450 000. W związku z koniecznością utrzymania bezwzględnej liczby aktywnych pilotów potrzebnych w 2035 r., a także koniecznością zastąpienia tych, którzy przejdą na emeryturę w ciągu następnych 20 lat, w okresie tym trzeba będzie wyszkolić aż 560 000 nowych pilotów. W przypadku personelu technicznego raport Airbus przewiduje, że trzeba będzie przeszkolić około 540 000 nowych techników wyspecjalizowanych w obsłudze płatowca, silników i komponentów.

Największą część rynku na usługi MRO, w związku z rosnącym popytem na transport lotniczy i powiększającymi się flotami przewoźników, stanowić będzie region Azji i Pacyfiku. Europa i Ameryka Północna łącznie będą odpowiadać za mniej więcej jedną trzecią łącznych wydatków MRO.

MW

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości

Więcej na temat:branża lotnicza

Zobacz również

  • Start-upy medyczne pomogą w diagnozie i leczeniu

    Asystent rehabilitacji dla pacjentów, biodegradowalny opatrunek, stabilizator kręgosłupa czy mobilny system do genetycznej identyfikacji zakażeń – to innowacyjne projekty start-upów, które zostaną... więcej