Młodzi Polacy chętnie udostępniają dane w Sieci

Piątek, 16 grudnia 2016

Według badania dotyczącego udostępniania swoich danych osobowych w Internecie, młodzi Polacy nie mają przed takim działaniem oporów, najbardziej sceptyczne są osoby w wieku 45-54 lata.

Zdjęcie

Czy Polacy chętnie udostępniają dane? / inf. prasowa /&nbsp
Czy Polacy chętnie udostępniają dane? / inf. prasowa
/ 

Najczęściej udostępniają swoje dane młodzi Polacy w wieku 18-24 lata, zaś najbardziej sceptyczne są wobec takich działań osoby w wieku 45-54 lata. Najwięcej, bo niemal 30 proc. wszystkich badanych, zgadza się na udostępnianie danych w celu dokonywania transakcji i potwierdzenia tożsamości - tak wynika z badań firmy Smartscope, która prowadziła badanie na zlecenie dostawcy, rozwiązań bezpieczeństwa firmy F-Secure.

Według badania, najmniej bo 11 proc. ankietowanych zgodziłoby się na używanie swoich danych w celach marketingowych i reklamowych. Jedynie 22 proc. zgodziłoby się na udostępnianie danych ze względu na bezpieczeństwo państwa, zaś w zamian za darmowy dostęp do usług zrobiłoby to 19 proc. badanych. Istotny jest też poziom wykształcenia badanych - osoby z wykształceniem wyższym nie godzą się na udostępniania danych w celach marketingowych (51 proc. odpowiedzi niechętnych), jednak 29 proc. ankietowanych z tej grupy poda swoje dane jeśli będzie chodziło o kwestie podatkowe, lub jeśli będzie chodzić o sprawdzenie wiarygodności finansowej (34 proc.) lub dokonanie transakcji (36 proc.) Udostępnianie danych w celach marketingowych jest niemożliwe dla 79 proc. mieszkających w miastach powyżej 500 tys., z kolei mieszkańcy wsi gotowi są te dane udostępnić w zamian za otrzymanie darmowego dostępu do usługi.

Reklama

" Internauci zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że dzielenie się prywatnością to koszt uczestnictwa w cyfrowym świecie. Rośnie natomiast świadomość tego, że za swoje dane można oczekiwać korzyści, a coraz więcej osób chce zarządzać danymi, jak zarządza się kapitałem. Dlatego rozwiązania chroniące prywatność, które pomagają ustalić granicę dostępu do informacji o nas, stają się coraz bardziej popularne" - twierdzi Karolina Małagocka, ekspert ds. prywatności w F-Secure. 

Według raportu opublikowanego przez Microsoft w 2015 roku, internauci w niemal wszystkich przebadanych krajach za wyjątkiem Indii (z podziałem na rozwinięte: Francja, Niemcy, Japonia, Korea Południowa, USA oraz rozwijające się: Brazylia, Chiny, Rosja, Turcja, Indonezja, RPA) mieli pozytywne odczucia co do wpływu technologii na ich życie, ale byli zdecydowanie zaniepokojeni brakami ochrony prywatności.

MW


Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości