Po raz pierwszy w Polsce: znad Wisły do Doliny Krzemowej

15 marca ruszyły zapisy do pierwszej polskiej edycji Global Impact Challenge – konkursu, który wyłoni najbardziej innowacyjne pomysły. Przed uczestnikami niezwykle ambitne zadanie – zaprezentować start-up lub prototyp, który pozytywnie wpłynie na życie miliarda ludzi w ciągu dekady. Laureat spędzi blisko dwa miesiące w Dolinie Krzemowej wdrażając swój pomysł w życie. Projekt amerykańskiego uniwersytetu Singularity University po raz kolejny w Polsce wspiera jego absolwent - Sebastian Kulczyk.

Zdjęcie

Ruszyły zapisy do pierwszej polskiej edycji Global Impact Challenge – konkursu, który wyłoni najbardziej innowacyjne pomysły /© Glowimages
Ruszyły zapisy do pierwszej polskiej edycji Global Impact Challenge – konkursu, który wyłoni najbardziej innowacyjne pomysły
/© Glowimages

Zgłoszenia na Global Impact Challenge potrwają od 15 marca do 26 kwietnia. Organizator - Fundacja Digital University, wyłączny przedstawiciel Singularity University w Polsce - zaprasza szczególnie utalentowanych naukowców, inżynierów, start-upowców i przedsiębiorców. Finał, na który zostanie zaproszonych maksymalnie 10 zespołów odbędzie się 24 i 25 maja w Warszawie. Oprócz finałowych pomysłów, gościom zaprezentowane zostaną wybrane zwycięskie projekty z lat ubiegłych z różnych stron świata, a na scenie wystąpią globalni eksperci z obszaru technologii, w tym: Gilad Gome, Emily Hicks, Supreet Singh Manchanda i Marta Ghiglioni.

Global Impact Challenge to międzynarodowy konkurs realizowany pod szyldem Singularity University - najważniejszego think-tanku zorientowanego na przyszłości nauki, człowieka i biznesu. Celem GIC jest wyłonienie przełomowych i innowacyjnych pomysłów pomagających rozwiązać cywilizacyjne wyzwania.

Reklama

Stworzenie technologii znanej z filmu "Avatar", wykorzystanie sztucznej inteligencji do przeciwdziałania epidemii czy zastosowanie w satelitach sieci mikroczujników badających stan środowiska - Global Impact Challenge przyciąga do siebie wszystkich tych, którzy chcą uczynić naszą planetę odrobinę lepszą. I nagradza, tym co ma najwartościowsze - zapleczem umysłowym stojącym za Singularity University.

Laureat otrzyma bowiem stypendium na intensywny 10-tygodniowy program inkubacyjny SU Ventures Incubator Program. Zdecydowaną większość tego czasu (50 dni!) spędzi w siedzibie Singularity University w NASA Research Park w Dolinie Krzemowej. Tam, w otoczeniu najlepszych menedżerów i mentorów z takich firm jak SpaceX, Google, IBM czy Boeing, dowie się jak zrealizować swój pomysł i rozbudować go na skalę globalną.

Polska już dziś może pochwalić się dwoma laureatami Global Impact Challenge: Łukasz Młodyszewski (Nightly) i Paweł Jarmołkowicz (Harimata). Obydwaj zwyciężyli węgierskie edycje konkursu odpowiednio w 2015 i 2014 roku.

W jury konkursu zasiadają: Sebastian Kulczyk, Regina Njima (Singularity University), Supreet Singh Manchanda (anioł biznesu, Dolina Krzemowa), Jowita Michalska (Fundacja Digital University).

Gościem specjalnym konferencji będzie Zenia Tata, szefowa Xprize Foundation, w której radzie zasiadają również Lary Page, James Cameron, Arianna Huffington, i Ray Kurzweil.

Global Impact Challenge to kolejna inicjatywa realizowana w Polsce pod szyldem kalifornijskiego think thanku. Dzięki wsparciu Sebastiana Kulczyka, jesienią ubiegłego roku, uniwersytet zorganizował swoją największą dotychczasową konferencję w naszym kraju - SingularityU Warsaw Chapter.

Tb

Artykuł pochodzi z kategorii: Innowacje - Wiadomości

Więcej na temat:konkurs

Zobacz również

  • Latające samochody za rok zaczną wozić pasażerów

    Wiele wskazuje na to, że za rok latające samochody staną się komercyjnym faktem. Będą to jednak bardziej podniebne taksówki wymagające lotnisk, niż samochody osobowe unoszące się ponad drogami aby... więcej